sol, grillning o shopping....

Är det inte underbart, vädret dessa dagar är helt fantastiskt. Man blir så glad när solen skiner, allt känns enklare o man bara njuter. Jag har hjälp min man med lite ogräsrensning i trädgården, med betoning på LITE. Det funkar inte med att böja sig upp o ner o sitta statiskt med benen för att rensa ogräs. DÅ får jag ont i benen. Nä jag drog lite ogräs här o där sen gick jag in för att hämta nagellacket , ut i solen o pensla på tånaglarna i stället. Maken bara skakade på huvudet. Ja nu låter det som jag bara latar mig men vissa saker funkar inte för mig. Däremot så torkar jag av altan o håller fint rund om i trädgården samt står för lite blominköp så jag bidrar på mitt sätt. Sen nedan ett bildbevis på att jag faktiskt har grillat själv, tänkte jag skulle överraska maken med grillat när han kom från jobbet i förra veckan. Nja, jag är ingen hejare på det heller men med beröm godkänt av maken o sönerna som var hemma båda två. Mamma, du kan ju grilla .......
I helgen som kommer så är det två konfirmationer på G. På lördagen så är det barnens kusin Vincent som skall konfirmeras och på söndag är det vår Oscars tur. Helgens kommande kalas med förde lite shopping i helgen, dels en kostym till Ogge med tillbehör som skjorta o näsduk, skärp bl a. För min del så blev det kjol o blus till ena dagen och ny klänning till söndagen. Blus o kjol by Malene Birger.
Klänningen visar jag först på söndag:) Men där slog jag till på en Hugo Boss ( fast den köpte min snälla man till mig) Ja, ni känner nu mig nu. Jag tar tillvara på alla tillfällen jag kan för att fira livet o hälsan. Någon fotograf är jag nu inte direkt men skall försöka få till lite bilder när vi är på och har konfirmation här hemma. kram alla underbara. MS

Kommentera här: