Små marginella störningar.

Man känner själv att allt inte är 100%. vänsterarmen känns lite konstig. Benen är lite mjuka. Man tänker mer på det man skall göra. Det krävs lite mer för att röra sig, fokus att se till att allt är med. fast ingen ser det. Det är som sagt små marginella störningar som förstör lite tillfälligt. Tror ingen ser något, bara den som studerar mig noga ser det. Tror jag. Jag lägger ingen vikt vid det. Jag gör det jag skall göra, jag ler och ser fullt normal ut. Det finns många som har det sämre. Sen skall jag inte sticka under stolen med att det kom en tår, en rädsla, många tankar en kort stund igår kväll. Men det var nog spänningarna. Vad är på gång. Kommer det bli värre eller är det bara detta. Hur länge kommer jag känna så här. När ventilen var släppt så började man googla på alla ms symptom och ALS. Ja, jag vet det är knäppt. Men när musklerna är annorlunda så letar man kunskap, orsaker o svar. Det kom liksom en rädsla för att tänk om jag har ALS också?. Sen kom tanken, vad håller jag på med. Kamma dig o kom i matchen Monia. Skärp dig, alla är inte tipp topp jämt.
Bestämde mig för att cykla till jobbet, det gör jag inte annars. Benen funkar, armen med. Det bara känns som de inte riktigt är 100. Så klart man använda saker som funkar. Ja, fast nu funkade inte cykeln lika bra. Växlarna var paj, bara ettan funkade. Nja, den är inte utsliten bara igenkorkad tror jag. Har jag bestämt mig för att cykla så gör jag det. Det var fint väder o fåglarna kvittrade. Det var kul en stund. Sen tyckte jag att så segt det är att cykla på ettans växel, tar en evighet att komma fram ju. Men jag kom fram. Lite mör, men det kan bero på lite otränad. M a o. Benen rörde sig o armarna höll sig på styret. Ja, men då är det ingen fara. Nu tänker ni, har du cykehljälm fast du aldrig cyklar Monia. ( hemlis, det är Oscars hjälm). Kram,
1 Anonym:

skriven

Hm, förstår dig så väl!! När ska man söka vård? Hoppas det rättar till sig snart!
Kram Jessica

Svar: tack<3
Msfyren

Kommentera här: