så kom det ett litet skov...

Som jag sa, man vet aldrig vad som händer. Visst blir man rädd, mest för ovissheten. Hur stort blir det, hur jobbigt kommer det vara. Kommer det sitta i länge? Det är ok att vara rädd o säker. Men jag tänker inte låta det bekomma mig. Mitt inlägg från Instagram idag. Det har börjat lite smått i veckan med domningar. Nervryckningar i kroppen. Idag är benen som två moln. Men jag kan stå o gå. Men vet ni vad jag är lycklig. Det kunde ha varit värre, säkert blir det lite sämre men det är bara lite motoriskt just nu. Inget jag vill någon ska tycka synd om. Jag mår bra för övrigt. Hjärnan är det inget fel på bara 4 prickar som styr benen. Man får så här någon gång ibland trots att medicinen gjort stora förbättringar, det är ärren MS som gör sig tillkänna. Skov. Så inget oj nu. Jag är glad o tänker fortsätta vara även om risken för vingel är stor närmaste veckorna så vet ni. Jag är inte full😉 puss . Fånga dagen nu vänner. Det gör jag.
Benen känns lite konstiga, knäna är som bomull, lätt domnade ben. Men de funkar att stå o gå. så varför klaga. Känner mig mer som leksaken ovanför. lite vinglig. Kanske ingen annan kan se det, eller så gör man det. Jag bryr mig inte, det är tillfälligt. Vänster arm är lite bångstyrig ( hm det brukar den inte vara). Kanske lite klumpigare i det jag gör. Men det är inget som utmärks om man inte kollar in mig hela tiden. Mitt leende kanske avleder den uppmärksamheten;) Richard sa för en stund sen när vi gick från garaget mot huset, du går som du skitit på dig! Tack jag skall tänka på det. Jag försöker styra det som går att styra. det är så marginellt. Men allt är inte riktigt som det ska just nu. Men det är bara vänta ut. Det kunde ha vart värre. Dock lite ny på att få skov! Men jag visste att det skulle komma o idag kom det. Eller snarare smugit sig på hela veckan som varit. Nu tar vi oss igenom detta. Tänkte satsa på att cykla till jobbet i morgon, för sån är jag. Jag cyklar inte annars men bara för att kroppen inte säger att jag skall göra det så tänker jag göra det. Trots att jag upptäckte att cykel var lite paj o bara en växeln funkar. Det är säkert några som är förkylda just nu som mår sämre än en annan. Puss

Kommentera här: