Konfirmation o tankar.

Förra helgen var vi på kusinens konfirmation och vår Oscars konfirmation. 2 dagar i kyrkan. Nu brukar jag inte gå i kyrkan så ofta men varje gång man är där så kommer uppskattningens tanke. Man sjunger lite psalmer och lyssnar på fina texter som läses upp. Alla med vackra ord o påminnelser om kärlek o vänskap. Allas lika värde. Jag blir tacksam för att jag mår så bra som jag gör just nu. Nja, lite krämpor o sånt finns ju alltid men det jag menar är att man kunde ha det värre. Livet är för kort för att fundera, vänta in, avvakta. Man måste leva fullt ut här o nu. Ingen vet sitt livs öde. Man skall leva här o nu. Livet kan ändras på några sekunder ibland. Så ta vara på varandra. Älska fullt ut.
Jag och Oscar i en blåsig trädgård efter konfirmationen . Klänning Hugo Boss en present från min man:) ja, man får vara ytlig, det ena förtar inte det andra :)
Jag hoppas verkligen inte mina läsare är sådana som sitter o suckar övar vad saker borde vara, utan fångar dagen o lever den fullt ut. Annars så , PROVA!
Richard o Lovisa innan kyrkan:) Jag tycker alla borde le oftare, man blir glad i hela kroppen när man ser människor le. Man måste lära sig hitta glädjen även i det lilla. Vi är inte satt till denna jord för att sura, sucka o gnälla. Se er själva från ett annat perspektiv, se er från håll. Hur vill ni se er. Ja sen kanske man vill se sig 20 kg lättare och 10 år yngre men det är en annan femma. Jag har valt att vara glad :)
puss o kram.... MS

Kommentera här: