Här o Nu!

Vi lever här o nu, vi måste fånga dagen mera. Vi måste belöna oss själva för att vi är så bra. Vi har inte råd att vara negativa. Lägga timmar på negativa tankar. Vi kan inte ta på oss alla kriser runt om hela världen. Vi måste hitta ljusglimtarna för att ha ett harmonisk liv. I kväll var det så mysigt att efter en stressig arbetsdag stanna upp o sitta o titta på lillan i badet. Se hennes glada ansikte, släppa allt annat o bara vara närvarande. Jag bokar inte upp mig för mycket privat nu för tiden, jag bokar inte in tusen aktiviteter med barnen. Jag har lärt mig att säga nej för längesedan. Jag sållar, jag sållar även vilka tankar jag skall tänka, vilka strider jag ska bemöta. Jag har inga problem med att någon uppfattar mig som ev tråkigt, eller varför har inte dina barn 3 aktiviteter i veckan, varför går du så sällan på AW. Nä, för jag kan säga nej. Jag unnar mig gärna o ofta, för det är jag värd. Jag har passerat stadiet där jag skall vara bror duktig för längesedan. Jag har förenklat mitt liv. Vem tusan bryr sig om jag har gjort sylten själv eller köpt den, vem bryr sig om jag inte bäddar sängen varje dag. Jag mår bra just nu, men kan när som helst bli sjuk. Inget jag går o väntar på utan lever livet under tiden så som jag vill leva livet. harmoni, glädje o kärlek. Lev här o nu, axla inte hela världens problem, arbetet eller klimathotet på dina axlar. Gör det du kan. Men allt är inte ditt ANSVAR. så mår du bättre. Släpp kraven, säg nej. Njut av livet. Unna dig!!!
Själv har jag köpt en ny matta i veckan, håller på att göra i ordning extra rummet ( visar sen när det är klart) Kände även att jag ville ha något nytt o matcha solbrännan, blev ett par blusar. Jo, man får vara ytlig, materialist för det ena behöver inte utesluta det andra. Jag är nog en snäll person ändå trots det :) Kram o lär er säga nej om ni inte kan det. Det är så skönt! att stå upp för sig själv. Puss

Kommentera här: