Ja, vart har jag tagit vägen.

Hej där, fick en liten fin påminnelse av en läsare om att det var en väldans lång Sälen resa vi hade. Dvs jag har bloggat för lite på sista tiden. Jag vet inte om det beror på att jag mår för bra, eller bara har mycket på jobbet eller inte hinner så mycket hemma. Tiden bara rusar iväg. Jag hänger inte riktigt med. Mina veckor har för lite dagar o timmar. Ändå är jag duktig på att prioritera. Status, jag mår bra ( oj, skall man inte säga för då blir man väl dålig). Känner mig lycklig o glad, kanske för att jag just mår bra ( man skall inte säga att man är lycklig heller för då händer det något ...) strunt samma. Vi lever i nuet. Vi har passerat ett år sedan jag började med tecfidera, och jag skall till sjukhuset för möte på onsdag. Ett år där jag mått betydligt bättre än med sprutorna. Kanske är det för jag har en positiv inställning till det mesta som gör att jag mår bra. Nja var på ormshow i helgen utan den där positiva inställningen , då jag är livrädd för ormar. Men gjorde det endast för barnen. Så det finns undantag när jag inte är positiv.
Förra veckan var jag på en kvinnlig nätverksträff och lyssnade på en superbra föreläsare. Christina Stielli. Hon pratade om arbetsglädje och förändringsresor i livet. Kan bara säga att jag håller med henne. Antingen påverkar eller så accepterar man, är man mitt i mellan så gnäller man och det är som att gunga.Man kommer ingenstans. Det är bara tag tag i sånt som är jobbigt, för att kunna ta sig framåt. Accepterar är inte det samma som att gilla men man måste acceptera för att kunna gå vidare. Med dessa ord från Christina så säger jag god kväll . kram
1 Jessica westerlund:

skriven

Haha, anledningen är godkänd (att må så bra). Fick MS diagnos i förra veckan efter insjuknat i synnervsinflammation i okt -15. Får Mabthera som verkar ha god effekt på mig. Har varit/är viktigt för mig att läsa om andra i samma situation men det är svårt att hitta någon som liknar ens egna situation gällande ålder, barn etc. Hoppas du får fortsätta må så bra!
Kramisar //Jessica

Svar: Hej, hoppas du också kommer må bra i din medicinering. Känner igen mig, jag behövde också läsa en hel del om andra och deras ms. Önskar dig all lycka. Kram Jessica/ Monia
Msfyren

Kommentera här: