Nja bilar är inte min grej!

Kort inlägg! Ja jag lever. Idag har jag fått pröva mitt tålamod ordentligt. Ny bil , bara några veckor sedan den kom från fabriken . Igår lös en lampa gällande tryckförlust, vänster bakdäck. Då maken jobbar borta åker jag till bilaffären o ber om hjälp. Jättesnälla så fixar dom en kille som fixar till meddelande med lite knapptryckningar och orden, kan bli så ibland. Nu är det ok sa han. Bilen till jobbet, meddelandet dyker upp igen.  När jag kommer till P huset efter dagens slut, är däcket platt.  Panik, nä det hjälper inte. Stressad ja, ska ju hämta på dagis o vad gör man nu? Ringer maken o frågar om råd. Skall tydligen finnas en kompressor i bilen! Hallå!! Ser jag ut dom en mekaniker . Hur dom hittar jag inte det efterfrågade redskapet. Maken ringer o skäller på Audi o mig o säger att dom går komma o hjälpa mig. Vem kommer jo killen från igår. Trot eller ej men kan inte låta bli att skratta, det är ju du. Ja, nu får du fixa detta. Han pumpar upp däcket o ber mig möta honom på Audi. Den som tror att jag skulle lyckas med den där pumpen själv kan inte vara klok . Har en lånebil medans punkteringen fixas. Är imponerad av mig själv, mitt lugn, mitt sätt art bita ihop, tänka om, förlåta, vara artig i en stressad situation . Ja, Oscar gick till dagis för att hämta Lovisa åt mig. Väl hemma upptäcker jag att Valpis, gosedjuret som måste vara med Lovisa när hon skall sova är i Bilen på verkstaden .
Bit ihop, räkna till 25. Ett pedagogiskt samtal med dottern innan jag lugnt börjar med värsta middagen . Bara för att jag skall minsann behålla lugnet , finns ju inget jag kan göra. 
Lägger Lillan , utan Valpis o skakar på huvudet åt kvällen. Prövningar är bra för att komma på hur bra man har det. Njuta av harmonin mär den är kommer tillbaka.  Så fina människor, shit happens. Behåll lugnet( går först efter att ha räknar till 25 o andas lugnt) . 
Nu sova o hoppas på en bra dag i morgon . 




Skrivet från mobilen....
1 Camilla Olofsson:

skriven

Hej, har följt din blogg sedan jag själv fick MS-diagnos för ett år sedan. Vill bara säga att det har varit väldigt gott att läsa om dig och din vardag. Hoppas du mår bra. /Camilla

2 Anonym:

skriven

Hallå! Jag uppfyller kriterierna för både NMO och MS! Har läst dun blogg från början, har varit ett bra stöd då vi är i samma ålder, har barn osv. Saknar fortsättning.... Kram Jessica

Svar: Hej Jessica, tack för att du påminde mig nu när jag ej skrivit på ett tag. Själviskt att inte tänka på att att många är i vår sits o behöver lite inspo samt igenkännande o positivitet. jag skall bättra mig. Hoppas du mår bra. kram
Msfyren

Kommentera här: